15 ابزار برتر هوش تجاری BI در سال 2022

15 ابزار برتر هوش تجاری BI در سال 2022

هوش تجاری BI راهکاریست برای کمک به شما در درک روندها و استخراج بینش از داده های خود برای اینکه تصمیمات تجاری درست بگیرید.

آیا به دنبال پیاده سازی ابزار هوش تجاری هستید؟ سپس از شنیدن تعداد زیادی گزینه مختلف در بازار خوشحال خواهید شد. ابزار هوش تجاری BI همه چیز در مورد کمک به شما در درک روندها و استخراج بینش از داده های خود است تا بتوانید تصمیمات تجاری تاکتیکی و استراتژیک بگیرید. 

آنها همچنین به شما کمک می کنند الگوهایی را در منابع داده ای که کسب و کارتان ایجاد می کند، شناسایی کنید. اما سوال این است که چگونه می دانید کدام ابزار هوش تجاری برای کسب و کار شما بهترین است؟ و کدام ابزار به شما کمک می کند تا به اهداف آنلاین خود دست یابید؟

شما تنها کسی نیستید که در جستجوی چنین راه حلی هستید. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در حال افزایش در BI هستند، به خصوص که روند کلان داده همچنان در حال افزایش است. در واقع، طبق اطلاعات Mordor Intelligence، صنعت هوش تجاری آنقدر محبوب است که پیش بینی می شود تا سال 2026 به ارزش 40.50 میلیارد دلار برسد.

چرا از ابزارهای هوش تجاری BI استفاده کنیم؟

برای شروع، کشف داده ها، که قبلاً به تخصص متخصصان تجزیه و تحلیل پیشرفته محدود می شد، اکنون کاری است که همه می توانند با استفاده از این ابزار انجام دهند. و نه تنها این، این ابزارها بینش لازم را برای دستیابی به مواردی مانند رشد، حل مسائل فوری، جمع آوری تمام داده های خود در یک مکان، پیش بینی نتایج آینده و موارد دیگر به شما می دهند.

در این مقاله ما 15 ابزار برتر هوش تجاری در سال 2022 را توضیح خواهیم داد و امیدواریم شما را در مسیر درستی برای انتخاب ابزار مناسب برای کسب و کار خود قرار دهید.

1- نرم افزار هوش تجاری تبلو Tableau
نرم افزار تبلو Tableau - هوش تجاری BI

نرم افزار تبلو Tableau یک ابزار هوش تجاری BI است که در کشف داده ها و تجسم داده ها تخصص دارد. با نرم افزار می توانید به راحتی داده ها را تجزیه و تحلیل، تجسم و به اشتراک گذاری بدون نیاز به مداخله IT انجام دهید.

تبلو Tableau از چندین منبع داده مانند MS Excel، Oracle، MS SQL، Google Analytics و Salesforces پشتیبانی می کند. کاربران به داشبوردهایی با طراحی خوب دسترسی خواهند داشت که استفاده از آنها بسیار آسان است. علاوه بر این، Tableau چندین محصول مستقل از جمله Tableau Desktop (برای هر کسی) و Tableau Server (تجزیه و تحلیل برای سازمان‌ها) را ارائه می‌دهد که می‌توانند به صورت محلی اجرا شوند، Tableau Online (تحلیل‌های میزبانی شده برای سازمان‌ها) و بسیاری دیگر.

2. Microsoft Power BI

Microsoft Power BI یک مجموعه ابزار تحلیل تجاری مبتنی بر وب است که در تجسم داده ها عالی است. این به کاربران امکان می دهد روندها را در زمان واقعی شناسایی کنند و دارای رابط های کاملاً جدیدی است که به شما امکان می دهد بازی خود را در کمپین ها ارتقا دهید. از آنجا که مبتنی بر وب است، Microsoft Power BI تقریباً از هر کجا قابل دسترسی است. این نرم افزار هوش تجاری BI همچنین به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های خود را یکپارچه کنند و گزارش ها و داشبوردهای بلادرنگ را ارائه دهند.

3. SAP Business Objects
SAP Business Objects - نرم افزار هوش تجاری BI

SAP Business Objects یک نرم افزار هوش تجاری BI است که گزارش جامع، تجزیه و تحلیل و تجسم داده های تعاملی را ارائه می دهد. این پلتفرم به شدت بر مقولاتی مانند تجربه مشتری (CX) و CRM، زنجیره تامین دیجیتال، ERP و موارد دیگر تمرکز دارد. 

آنچه در مورد این پلتفرم واقعاً خوب است، داشبوردهای سلف سرویس و مبتنی بر نقش است که به کاربران امکان می دهد داشبوردها و برنامه های کاربردی خود را بسازند. SAP یک نرم افزار قوی است که برای همه نقش ها (IT، استفاده نهایی و مدیریت) در نظر گرفته شده است و تعداد زیادی قابلیت را در یک پلت فرم ارائه می دهد. با این حال، پیچیدگی محصول باعث افزایش قیمت می شود، بنابراین برای آن آماده باشید.

4. Datapine
BI_datapine - نرم افزار هوش تجاری BI

Datapine یک نرم افزار هوش تجاری BI یکپارچه است که فرآیند پیچیده تجزیه و تحلیل داده ها را حتی برای کاربران غیر فنی تسهیل می کند. به لطف یک رویکرد جامع تجزیه و تحلیل سلف سرویس، راه حل datapine به تحلیلگران داده و کاربران تجاری به طور یکسان این امکان را می دهد تا به راحتی منابع داده های مختلف را ادغام کنند، تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته را انجام دهند، داشبوردهای تجاری تعاملی بسازند و بینش تجاری عملی ایجاد کنند.

5. MicroStrategy
Microstrategy - نرم افزار هوش تجاری BI

MicroStrategy یک ابزار هوش تجاری BI سازمانی است که داشبورد قدرتمند (و با سرعت بالا) و تجزیه و تحلیل داده ها، راه حل های ابری و ابر هوشمندی را ارائه می دهد. با این راه حل، کاربران می توانند روندها را شناسایی کنند، فرصت های جدید را بشناسند، بهره وری را بهبود بخشند و موارد دیگر. 

کاربران همچنین می توانند به یک یا منابع مختلف متصل شوند، خواه داده های دریافتی از صفحه گسترده، مبتنی بر ابر یا نرم افزار داده های سازمانی باشد. از دسکتاپ یا از طریق موبایل قابل دسترسی است. با این حال، راه‌اندازی می‌تواند شامل چندین طرف و دانش نسبتاً گسترده‌ای از برنامه برای شروع باشد.

پایان بخش ا از 3

ادامه دارد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *