علم رنگ در طراحی داشبورد های هوش تجاری

علم رنگ  در طراحی داشبورد های هوش تجاری

علم رنگ در طراحی داشبورد های هوش تجاری

اگر تا به حال درخصوص تصویر سازی داده ها با هم صحبت کرده اید، میدانید که من علاقه زیادی به استفاده از رنگ در طراحی داشبورد هوش تجاری دارم، در صورت استفاده نادرست از ویژگی های پیشبینی در طراحی داشبورد، قابلیت بزرگی را هدر دادیم، از مسائل مهم برای کاربران دسترسی و کمبود دید رنگ میباشد، از زمانی که من ناخودآگاه یک کارت امتیازی سنتی قرمز – زرد – سبز برای افرادی که دارای نقص بینایی رنگ مشترک هستند ایجاد کردم، به این قابلیت علاقه مند شدم

 

 

وقتی بسیاری از ما درطراحی داشبوردهای نرم افزار هوش تجاری پالت های رنگی را انتخاب میکنیم، فقط یک سری رنگبندی اعمال میکنیم تا طراحی زیباتر به نظر برسد، اما برای طراحی داشبورد مدیریتی باید به علم پشت رنگ توجه گردد، در پست “علم پشت رنگ در طراحی داشبورد مدیریتی ” یک نمای کلی و سریع از اصول رنگ، مقدار اشباع رنگ و مقادیر قرمز- سبز- آبی گرفته تا ” مادر همه ابزارهای رنگی در دنیای طراحی داشبورد” چرخه رنگ ارائه میدهد. علاوه بر آن توصیه هایی در خصوص انتخاب عاقلانه پالت های رنگی میشود تا معانی بین المللی رنگ را درک کنید و بتوانید برای مخاطبین بین المللی داشبورد هوش تجاری طراحی کنید. در مجموع به راحتی نمی توان موضوع درک رنگ های مختلف در کشورهای جهان را نادیده گرفت.

اگر شما در مورد سیاست در ایالات متحده صحبت می کنید ، برای مثال ، قرمز حزب جمهوری خواه و آبی حزب دموکرات است. در ایالات متحده ، دموکرات ها عموماً مترقی و جمهوری خواهان محافظه کار تلقی می شوند ، اما این امر در انگلستان معکوس شده است! در آنجا ، حزب ترقی خواه چپ میانه قرمز است و حزب محافظه کار یا توریست ها آبی است. در ایالات متحده ، قرمز به عنوان یک رنگ هشداردهنده منفی تلقی می شود ، در حالی که در فرهنگ های چینی قرمز می تواند نماد خوش شانسی باشد.

در این تصویر چگونگی تفسیر رنگ ها در فرهنگ ها و مناطق مختلف جهان نشان داده میشود

وقتی صحبت از قابلیت دسترسی و رنگ میشود، ساده ترین پاسخی که میتوان داد یک چیز است: به بیان ساده تر، رنگ کمتر قالب باشد.درحالت ایده آل طراحی داشبورد نرم افزار هوش تجاری باید به گونه ایی باشد که کاربر با صرف کمترین زمان به اطلاعات و داده های مورد نیاز خود  دسترسی داشته باشد. در پست “داشبورد های خود دسترس پذیرتر کنید” به شیوه های کلیدی برای طراحی داشبورد در دسترس تر پرداخته شده است، درخصوص استفاده از رنگ های مختلف طبق تصویر ، در گام نخست استفاده از رنگ ها را محدود کنید و در ادامه  برای جلوگیری از سردرگمی رنگ ها از فضای سفید مناسب استفاده کنید.

 

این کار را انجام دهید (راست) – این کار را نکنید (سمت چپ) :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *