https://amatv.ir/wp-content/uploads/2020/01/tableau-arch.png

پیاده سازی هوش تجاری

هوش تجاری (BI) به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بهتر بشناسید. BI  ترکیبی از توسعه نرم افزار تبلو و تجزیه و تحلیل تجاری برای ارائه گزارش، تجزیه و تحلیل، نظارت و پیش بینی سناریو های مختلف است.

چهار مرحله کلیدی هوش تجاری

هوش تجاری به طور کلی به چهار مرحله مختلف تقسیم می شود که با هم فرآیند BI را تشکیل می دهند و  سازمان هایی که با داده ها سرو کار دارند باید از آن آگاه باشند.

جمع آوری اطلاعات

در مرحله جمع‌آوری اطلاعات، داده‌ها یا از منابع موجود (داده‌های تماس موجود، داده‌های ERP، پایگاه‌های مالی) تهیه می‌شوند یا از طریق استفاده از نظرسنجی‌های حضوری یا آنلاین، نظرسنجی‌ها، پرسشنامه‌ها یا فرم‌ها جمع‌آوری می‌شوند. داده‌های بازخورد را می‌توان از مشتریان، کارکنان یا مشاوران جمع‌آوری کرد و به ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی توجه کرد تا صادقانه‌ترین و منعکس‌کننده‌ترین داده‌های ممکن ارائه شود.

تحیل و بررسی داده ها

این یکی از زمینه های کلیدی تبدیل داده های خام به اطلاعات است. BI کاوش داده ها و تبدیل آن ها به اطلاعات مفید را برای کاربر آسان تر می کند.

تهیه گزارش

پس از تجزیه و تحلیل داده ها باید در مورد آن گزارش تهیه شود.گزارش‌دهی عبارت است از جمع‌آوری داده‌های تجزیه‌وتحلیل‌شده و ارائه آن‌ها به گونه‌ای که ارتباط انسانی ایجاد کند. گزارش‌ها ممکن است به‌عنوان جداول داده‌ها روی صفحه یا کاغذ ارائه شوند، اما می‌توانند به‌عنوان جداول محوری، نمودارها یا به‌عنوان یک خلاصه اجرایی در یک گزارش شرکتی نشان داده شوند.

نظارت و پیش بینی

هوش تجاری یک فرآیند دایره ای است و بنابراین مرحله چهارم نظارت و پیش بینی می تواند به مرحله اول یعنی جمع آوری اطلاعات بازگردد.مانیتورینگ به کاربر این امکان را می دهد که داده ها و اطلاعات را در زمان واقعی نظارت کند. مانیتورینگ تصاویری فوری بین دوره های گزارش دهی یا هنگام تصمیم گیری ارائه می دهد.پیش‌بینی به مدیریت کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های موجود و سایر روندها پیش‌بینی کند چه اتفاقی خواهد افتاد. پیش‌بینی می‌تواند شکل فوق‌العاده پیچیده‌ای از BI باشد و از ترکیبی از بینش‌های جمع‌آوری‌شده در طول مراحل تجزیه و تحلیل و نظارت/پیش‌بینی به منظور تصمیم‌گیری در مورد نتایج آینده، یا در مورد اینکه روی چه داده‌هایی برای مرحله بعدی جمع‌آوری اطلاعات متمرکز شود، استفاده می‌کند.

هوش تجاری

هم اکنون بخش عمده ای از سازمان ها و شرکت ها از نرم افزارهای مختلفی در حوزه مالی، فروش ، تولید و … استفاده می نمایند، مانند همکاران سیستم، رایورز، پیوست، فراپیام،شماران سیستم ، نوسا و … حال چند سوال اساسی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود:

آیا می توان در یک تصویر بزرگ ، کسب و کار خود را مدیریت کرد؟

آیا اساسا این گزارشات به حدی کارآمد هستند که نیازهای مدیران ارشد در بالاترین سطح سازمانی و کارشناسان اجرایی را برآورده نمایند؟

آیا روزی فراخواهد رسید که با پتانسیل موجود ، مدیران نیازهای اطلاعاتی خود را کمترین زمان و حتی در حالت ایده آل توسط خودشان برآورده کنند؟

آیا تصمیم سازی در سازمان براساس تحلیل ها و الگوهای داده ایی، گرفته می شود؟

در اصل یکی از تفاوت های عمده سازمان ها و شرکت های موفق دنیا با سایر شرکت ها، تصمیم سازی برای مدیران منطبق با تحلیل و آنالیز داده ها می باشد. به عبارت دیگر رمز موفقیت در کسب و کار داشتن یک تصویر دقیق و به لحظه از وضعیت گذشته ، جاری و آینده سازمان و شرکت می باشد. شرکت آماتک با تکیه بر تجربیات موفق خود در حوزه های مختلف ، در زمینه مشاوره و اجرای  سیستم هوش تجاری آماده همکاری با شما می باشد.