هدف اين دوره آشنايي مخاطبين با مفاهيم، کاربردها و روندهاي نوين هوش تجاري در مديريت و راهبري چنين پروژه هايي، مي باشد. شرکت کنندگان اين دوره علاوه بر اينکه بايد نسبت به مباحث فناوري اطلاعات و ارتباطات ديدگاه مديريتي مستقلي داشته باشند، هم چنين بايد از مباحث اوليه مديريت کسب و کار نيز مطلع بوده و با مفاهيم و راه حل هاي فناوري اطلاعات، داده، پايگاه داده تحليلي و مديريت پروژه نيز آشنا باشند.
این دوره برای چه افراد و سازمان هایی مفید است؟
مباحث اين دوره به مديران کمک ميکند تا با آشنايي با حوزه هوش تجاري، به تجهيز و بسيج منابع مالي و انساني سازمان در جهت افزايش کيفيت تصميمگيريها و بهرهمندي از يافتههاي دانشي ناشي از تجزيه و تحليل حجم عظيمي از اطلاعات، از طريق بکارگيري فنون و تکنيکهاي هوش تجاري پرداخته و سازمان خود را به نرمافزار و سختافزار مربوطه مجهز نمايند.
هم چنين کارشناسان فناوري اطلاعات و برنامهنويسان و طراحان راهحلهاي سازماني مبتني بر فناوري اطلاعات را با کسب اطلاع از مفاهيم و مدل هاي کسب و کار از يک سو و نحوه استخراج نيازهاي کسب و کار و نيز متدولوژي مناسب در پياد سازي چنين پروژه هايي تجهيز مي کند. خلاصه اينکه، هدف اصلي اين دوره آشنايي مخاطبين با مفاهيم هوش تجاري و مکانيزم هاي توسعه آن در سازمان بوده و سرفصل هاي فني پياده سازي در کنار کارهاي کلاسي عملي مورد توجه قرار خواهند داشت.
آموزش این دوره با هدف شناخت مبانی هوش تجاری و آموزش اولیه چگونگی پیاده سازی داشبوردهای مدیریتی در بستر نرم افزار Tableau Software می باشد.
دوره هوش تجاری تبلو برای کسانی پیشنهاد می شود که با داده کار می کنند و علاقمند تحلیل داده های کسب وکار خود هستند و الزاما دانش کافی در حوزه فناوری اطلاعات ندارند. در واقع شما اگر به کسب و کار خود را بشناسید می توانید مخاطب این دوره باشید. همچنین با بررسی مثال های واقعی و عملی نسبت به درک عمیق تر هوش تجاری و دانش های مرتبط با آن خواهیم پرداخت. در انتهای دوره قادر خواهید بود با درک هوش تجاری ، داشبوردهای مورد نظر را بسازید و ساختار یک کسب و کار را تحلیل کنید .
مخاطبین دوره
مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف کسب و کار مانند بازاریابی و فروش، تولید، فناوری اطلاعات، برنامه ریزی، آمار
مهندسین کامپیوتر، آمار، صنایع و برنامه ریزی، مدیریت
متخصصین دیتابیس ، تحلیلگران داده و علاقه مندان Data Discovery
سرفصل های آموزشی
مفاهیم پایه هوش تجاری (BI)
مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی KPI
مفاهیم انباره داده Data Warehousing
مفاهیم بنیادی داده، تحلیل های آماری، داده کاوی
اجرای یک پروژه واقعی در قالب ساخت داشبوردهای مدیریتی و تحلیل کسب و کار
آموزش نرم افزار Tableau Software
پیش نیاز ها
آشنایی با اکسل یا اکسس
لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی
شناخت نسبی از کسب و کار خود
شرکت آماتـک مفتخر است با برگزاری این این دوره ها ، سازمان ها و شرکت ها را به این توانمندی برساند تا فارغ از نوع کسب و کار، بتوانند صرفا با داده نسبت به تحلیل و آنالیز کسب و کار و ساخت داشبورد های مدیریتی توسط نرم افزار هوش تجاری تبلو اقدام نمایند