گزارش سالیانه گارتنر در زمینه نرم افزهای هوش تجاری
گزارش گارتنر - بخش ۱
جریان اصلی در بازار پلتفرم های هوش تجاری و تحلیلی حرکت از گزارش گیری به سمت تحلیل داده هاست. رهبران کسب وکارهایی که تمایل به استفاده از پلتفرمهای هوش تجاری و تحلیلی دارند با انتخابهای فراوانی روبرو هستند: از فروشندگان سنتی BI که شکافهای فناوری را پوشش داده اند گرفته تا نوآوران که مدام فناوریهای جدیدی را ارائه می کنند.
مورد جدید امسال این است که فروشندگان قدیمی (سنتی) هوش تجاری که قبلا در تطبیق خود با “موج تخریبگر مدرنیت” کند بودند (مانند: IBM, SAP, Oracle, Microstrategy) در نهایت محصولات مدرن پیشنهادی خود را به حد کافی رشد دادند تا برای مشتریان installed base خود که از این پلتفرمها به عنوان سیستمهای گزارش گیری استفاده می کنند .
دیدگاه ها درباره گزینه های استقرار هم در حال جابجایی است و روی بازار تاثیر دارد. در سه سال گذشته ۴۵ درصد از مشتریان پاسخ دهنده به نظرسنجی در این Magic Quadrant علاقه مندی خود به استقرار پلتفرمهای BI و تحلیلی به صورت ابری (Cloud) را بیان کرده اند.
گزارش سالانه ی گارتنر راجع به نرم افزارهای هوش تجاری حائز اهمیت است، چراکه انعکاسی از تغییرات و نوآوری های بازار میباشد. در نمودار بالا جایگاه هر شرکت در حوزه ی تجزیه و تحلیل تجاری نسبت به رقبا دیده میشود . برای سومین سال Tableau مفتخر است که در از همه جلوتر قرار دارد.